Webkamery Počasí Lanovky aktivní

Mlynářovy naučné vycházkové okruhy po Špindlerově Mlýně

Navštivte tyto tři nenáročné vycházkové okruhy po Špindlerově Mlýně. Jsou velice snadné a svojí délkou vyhovují na procházku s dětmi. Některé tyto naučné stezky jsou sjízdné i s kočárkem. Všechny trasy jsou v centru Špindlerova Mlýna.

MLYNÁŘOVY VYCHÁZKOVÉ OKRUHY po Špindlerově Mlýně.

jsou tři nenáročné letní vycházkové okruhy po Špindlerově Mlýně.

Všechny tři trasy začínají u sochy Mlynáře před hotelem Savoy

Hotel Savoy

Mlynářova naučná stezka

Délka okruhu je 1,1 km. Stezka je značena zelenou barvou. Mlynářova naučná stezka je zaměřena na historii Špindlerova Mlýna.

Tato naučná stezka je určena pro rodiny s dětmi. S ohledem k terénu a stoupání na vyhlídku "Na skále" není vhodný pro kočárky. V zimním období není stezka udržována.

Okruh začíná před hotelem Savoy v městském parku u sochy špindlerovského MLYNÁŘE. Vycházíte proti proudu řeky Labe po zeleném značení. Cca 300 m za Labužníkem přejdete Labe přes dřevěný most přejdete také hlavní silnici. Téměř naproti mostu vystoupáte lesní pěšinkou na Vyhlídku Na skále. Nabídne se Vám krásný výhled na Labe. Pár metrů nad vyhlídkou se zastavte u čedičových sloupů – tzv. SLUNEČNÍ KAMENY - Stonehenge ve Špindlerově Mlýně - ezoterické místo s pozitivní energií.
Podle pověsti zde uhynul příslušníkovi vyšší šlechty tehdejšího rakousko-uherského císařství v době jeho pobytu ve Špindlerově Mlýně jeho milovaný kůň. Nechal jej pochovat na tomto místě a zřídit mu na památku tento pomník. Tento příběh se měl odehrát kolem roku 1918.
Podle jiného zdroje patří tato zajímavá skupinka čedičových sloupů k přírodním artefaktům dovezeným ve dvacátých letech do zahrady jednoho ze zdejších hotelů (parvděpodobně hotel Savoy). Čedič z Kamenického Šenova, araukarity z Nové Paky a další přírodniny zde sloužily (v duchu představ a zájmů tehdejšího majitele hotelu) k vytváření nevšedních zákoutí ve volné přírodě.
Toliko stručná historie... V každém se jedná o silné energetické místo.
Po dobití energie a relaxu pokračujete k bytovému domu Alexandria.  Od bytového domu pokračujete vpravo k rozcestí u hotelu Windsor a Praha, kde se dáte mírně vlevo. Vracíte se do centra zpět po zeleném značení městským parkem zpět k soše MLYNÁŘE, kde vaše naučná stezka končí.

• příjemný a snadný vycházkový okruh po Špindlu
  • navštivte Sluneční kameny - ezoterické místo vyzařující pozitivní energií
  • na trase je Vyhlídka „Na skále“ - výhled na řeku Labe
  • v zimním období není stezka udržována
  • není sjízdné s kočárkem

Stručný popis trasy:  Městský park před hotelem Savoy - dřevěný most přes Labe - vyhlídka Na Skále - Sluneční kameny - centrum Špindlu

Celková délka a trvání1 km / 30 - 60 minut
Převýšení: stoupání ↑ 39 m,  klesání ↓ 39 m
Sjízdné s kočárkem: NE

Mapa naučná Mlynářova stezka

Mlynářovo kolečko

Délka je okruhu 3,2 km, Stezka je značena červenou barvou. Mlynářovo kolečko je tematicky zaměřeno na faunu a flóru místního regionu Krkonoš. Samozřejmostí je krásné prostředí výletu.

Okruh je určen rodinám s dětmi i s kočárkem. Doporučujeme však sportovní kočárek. V zimním období není stezka v některých částech udržována.

Okruh začíná v městském parku u sochy ŠPINDLEROVSKÉHO MLYNÁŘE. Od mlynáře  vyrazíte vlevo po proudu řeky Labe k Bílému obloukovému mostu - dominantou a symbolem Špindlerova Mlýna.
Přejděte Bílý most a hlavní silnici k poště (žlutá budova) a dále pokračujete podle červeného značení směr Svatý Petr.
Naproti Městskému úřadu přejdete malý most k České hospodě a pokračujete proti proudu Dolského potoka. Po pravé straně v lese můžete cestou zahlédnout torza vodního náhonu, který poháněl kdysi špindlerovskou vodní elektrárnu.
Míjíte pomník na Věřině cestě, připomínající popravy od 15. května do 22. června 1945 celkem 23 mužů - německých obyvatelů a podnikatelů původního Špindlerova Mlýna.
Vyjděte k pokladnám Skiareálu, přejdete silnici a pokračujete mírným stoupáním podle červené značky lesní cestou k bývalému hotelu Barbora. Od apartmánů Barbora stoupáte vpravo okolo špindlerovských škol do příkrého kopce až k Biskupské vyhlídce. která Vám nabízí krásný panoramatický pohled na Špindlerův Mlýn a Medvědín.
Směrem vpravo od vyhlídky pokračujete z kopce dolů kolem nového apart-hotelu Palace - Radost, který znáte z filmu Homolka a Tobolka a pokračujete ke kostelu Svatého Petra. Od kostela jdete podle červeného značení až do centra Špindlu přes Bílý most k soše mlynáře, kde vaše mlynářovo kolečko končí.

• příjemný a snadný vycházkový okruh po Špindlerově Mlýně
  • navštivte Biskupskou vyhlídku - krásné a klidné místo s panoramatickým výhledem na Špindl a Krkonoše
  • procházíte okolo Kostela svatého Petra - Kostel byl vysvěcen r. 1807 a zasvěcen apoštolu Sv. Petrovi. Stavitelem byl p. Weis a tesařským mistrem p. Erben z Vrchlabí
  • v centru města před Špindlerovskou hospodou uvidíte mlýnské kolo, které je památkou na mlynáře Spindlera, jehož jméno je úzce spojeno se vznikem města Špindlerův Mlýn - více zde
  • Bílý most v centru - architektonická památka a symbol Města. Most byl postaven r. 1911
  • v zimním období není stezka v některých místech udržována
  • v létě je trasa sjízdná také s kočárkem

Stručný popis trasy: Městský park před hotelem Savoy - Bílý most přes Labe - špindlerovské náměstí Česká hospoda - Skiareál Sv. Petr - Apartmány Barbora - Biskupova vyhlídka - kostel sv. Petra - centrum Špindlu

Celková délka a trvání3,2 km / cca 60 minut
Převýšení: stoupání ↑ 113 m,  klesání ↓ 113 m
Sjízdné s kočárkem: ANO

Mlynářovo kolečko mapa

Mlynářův výšlap

Délka okruhu je 3,1 km. Stezka je značena modrou barvou. Mlynářův výšlap je tematicky zaměřen na geologický vývoj regionu Krkonoš. Samozřejmostí je krásné prostředí výletu.

Okruh začíná v městském parku u sochy špindlerovského MLYNÁŘE před hotelem Savoy. Vyrazíte vpravo proti proudu řeky Labe po modrém značení. Po pravé straně míjíte dřevěný most přes řeku, Adventure park, občerstvení Srub pod Medvědínem až dorazíte k lanové dráze Medvědín. Od lanové dráhy Medvědín pokračujete rovně cca 400 m a dle turistického značení odbočíte vlevo na lesní pěšinu. Lesní pěšina Vás povede přes černou a červenou sjezdovku (pozor na horská kola) až pod Bobovou dráhu a lanové centrum Monkey park, kde je také ZDARMA Lanový park pro děti - zde.
Vcházíte na silnici a pokračujete vlevo. Po pravé straně míjíte Hotel Montana. Pod restaurací Lebeda odbočíte vlevo a procházíte lesem, který Vás zavede zpět k řece Labe. U řeky se vydáte vpravo po proudu řeky zpět do městského parku, kde váš „MLYNÁŘŮV VÝŠLAP“ končí.

• příjemný a snadný vycházkový okruh po Špindlu
  • navštivte s dětmi po výšlapu Adventure Park - děti ho dostanou za odměnu uskutečněného výletu ;-)
  • doporučujeme také zastavení na Bobové dráze a MonkeyParku - děti Vás budou milovat za skvělé zážitky!!!
  • v létě je trasa sjízdná také s kočárkem
  • v zimním období není stezka místy udržována

Stručný popis trasy:  Městský park před hotele Savoy - Adventure park - Srub pod Medvědínem - spodní stanice lanovka Medvědín - Bobová dráha & MonkeyPark - centrum Špindlu

Celková délka a trvání: 3,1 km / cca 60 minut
Převýšení: stoupání ↑ 50 m,  klesání ↓ 50 m
Sjízdné s kočárkem: ANO

Mlynářův výšlap - mapa

Pokud jste v článku našli chybu nebo byste ho rádi doplnili Vaší recenzí, nápadem nebo radou, napište nám prosím - ZDE.
Vaše poznatky rádi je předáme i ostatním ;-)
Velice Vám děkujeme Vám za zpětnou vazbu. Tvořte s námi společně web www.Spindleruv-Mlyn.com!