Webkamery Počasí Lanovky aktivní Doprava

S kočárkem
Se psem
Turistika
Vhodné pro rodiny s dětmi

Popis trasy

Jedná se o výlet s počátečním bodem na horní stanici lanovky na Medvědín. Z horní stanice lanovky se vydáte pěšky po modré směrem k Horním Mísečkám a Restauraci Stopa. Vzdálenost od horní stanice lanovky k Restauraci Stopa jsou cca 3 km a jdete většinou z kopce.

Od Restaurace Stopa pokračujete na Harrachovu skálu. Nepůjdete po turistickém značení směr Labská (modré a červené turistické trase), ale vydáte se na Medvědí cestu, což je zimní běžecká trasa.

Medvědí cestou půjdete zhruba 600 metrů a v zatáčce na horizontu po levé straně odbočíte na Harrachovu skálu. Upozorní Vás na to ukazatel u cesty. Od cesty je Harrachova skála vzdálena asi 100 m. Vyhlídka je vybavena dřevěnou informační deskou se znázorněním viditelných cílů a opatřena jednoduchým zábradlím. Z tohoto místa máte Krkonoše jako na dlani. Je vidět Kotel, Zlaté návrší, Horní Mísečky. Za Medvědínem spatříte Malý Šišák, Špindlerovu a Erlebachovu Boudu. Přímo před Vámi se rozprostírá Železný vrch, dominanta Kozích hřbetů a Luční hory. Na pravé straně poznáte podle dlouhé sjezdovky horu Stoh a skiareál Svatý Petr - Pláň. Přehlídku hor uzavírá pohled na Hromovku, Žalý a Mechovinec.

Trasa zpět do Špindlerova Mlýna vede přes Labskou. Vyjdete z vyhlídky a vydáte se nalevo (nevracíte se na Stopu). Pokračujete cca 80 m a na křižovatce se vydáte z kopce doleva dolů Bucharovou cestou na rozcestí Pod Harrachovou skálou. Dále pokračujete po modré směr Labská, kdy míjíte Assmannovu studánku a na severním okraji Labské měníte modrou turistickou trasu za zelenou směrem do Špindlerova Mlýna.

Tento výlet nabízí opravdu nejkrásnější panoramatický výhled na Krkonoše.

Důležité informace

Po výstupu z lanovky jděte cca 300 metrů a z asfaltové cesty sejděte po pravé straně sjezdovky úzkou pěšinkou na Horní Mísečky ke Stopě. Ušetříte si tím cca 2 km chůze a 30 minut času.

Body na trase

Vhodné období Vhodné období: Léto
Zajímavosti na trase
Harrachova skála

Harrachova skála je skála na svazích hory Mechovinec v Krkonoších. Je jednou z nejkrásnějších vyhlídek v Krkonoších. Z tohoto jedinečného místa máte unikátní možnost spatřit velkou část Krkonoš.